
Donkey Crew – wywiad z developerami
Donkey Crew to międzynarodowe studio z Wrocławia. Ciekawą historią jego założenia i rozwoju dzielą się z nami developerzy, których mieliśmy okazję poznać na konferencji Digital Dragons 2019.
Kamila: Jakie były wasze początki w branży?
Donkey Crew: Nasza przygoda rozpoczęła przy modowaniu gry Mount and Blade, a właściwie jednego, konkretnego moda, który pozwalał na posiadanie permanentnej postaci po zespawnowaniu się w grze. Wokół naszego moda powstała społeczność, jak również i nasza firma. W końcu nasz zespół powiększył się – początkowo zaczęliśmy zatrudniać graczy, a z czasem także osoby spoza grupy fanów.
W późniejszym czasie nasz mod zyskał warstwę strategiczną – można było walczyć o wsie, zamki. Rozgrywki, a w tym zawieranie sojuszy oraz zdrady, toczyły się również poza grą.
K: I to były narodziny waszej pełnoprawnej gry?
DC: Chcemy, aby Last Oasis zawierało ten brakujący element, który grze Mount and Blade zapewnił nasz mod – emergentną rozgrywkę i poczucie wolności. Jedną z naszych głównych inspiracji była Eve Online.
K: Opowiedz mi w takim razie więcej o waszym zespole.
DC: Obecnie znaczna część naszych pracowników jest Polakami, a reszta pochodzi z różnych zakątków świata. Początkowo wszyscy pracowaliśmy zdalnie, a po raz pierwszy spotkaliśmy się dopiero po dłuższym czasie w Belfaście przy okazji pracy nad grą Of Kings and Men. Potem, po pewnym czasie postanowiliśmy spróbować naszych sił w Chinach.
K: Jak wyglądała wasza działalność w Chinach?
DC: Przeprowadziliśmy się tam w 2017 roku. Nasze biuro mieściło się w wysokim wieżowcu i było dosyć niezwykłe: mieliśmy tam na przykład mini zoo. Jednak nasza przestrzeń oraz dostęp do specjalistów były dość ograniczone, przez co nie mieliśmy możliwości aby dalej powiększać zespół.
K: Więc wróciliście do Europy?
DC: Tak, a dokładniej do Polski, do Wrocławia. W ciągu kilku tygodniu od przyjazdu udało nam się zainstalować w nowym biurze i pozyskać nowych ludzi do zespołu.
K: Jak wygląda wasz zespół teraz?
DC: W tej chwili nad grą pracuje przeszło 30 osób, a zespół wciąż się powiększa. Przychodzą do nas ludzie z pasją, którzy szczerze wierzą w sukces Last Oasis i razem z nami chcą go budować.
K: Dzięki za rozmowę!
Kamila Zich
Latest posts by Kamila Zich (see all)
- Ghoul Britannia, czyli Brexit, ale z zombiakami - 11/11/2019
- Death and Taxes – wczesna recenzja - 19/09/2019
- Donkey Crew – wywiad z developerami - 29/05/2019