Donkey Crew – wywiad z developerami

Donkey Crew – wywiad z developerami

Donkey Crew to międzynarodowe studio z Wrocławia. Ciekawą historią jego założenia i rozwoju dzielą się z nami developerzy, których mieliśmy okazję poznać na konferencji Digital Dragons 2019.

 

Kamila: Jakie były wasze początki w branży?

Donkey Crew: Nasza przygoda rozpoczęła przy modowaniu gry Mount and Blade, a właściwie jednego, konkretnego moda, który pozwalał na posiadanie permanentnej postaci po zespawnowaniu się w grze. Wokół naszego moda powstała społeczność, jak również i nasza firma. W końcu nasz zespół powiększył się – początkowo zaczęliśmy zatrudniać graczy, a z czasem także osoby spoza grupy fanów.

W późniejszym czasie nasz mod zyskał warstwę strategiczną – można było walczyć o wsie, zamki. Rozgrywki, a w tym zawieranie sojuszy oraz zdrady, toczyły się również poza grą.

K: I to były narodziny waszej pełnoprawnej gry?

DC: Chcemy, aby Last Oasis zawierało ten brakujący element, który grze Mount and Blade zapewnił nasz mod – emergentną rozgrywkę i poczucie wolności. Jedną z naszych głównych inspiracji była Eve Online.

K: Opowiedz mi w takim razie więcej o waszym zespole.

DC: Obecnie znaczna część naszych pracowników jest Polakami, a reszta pochodzi z różnych zakątków świata. Początkowo wszyscy pracowaliśmy zdalnie, a po raz pierwszy spotkaliśmy się dopiero po dłuższym czasie w Belfaście przy okazji pracy nad grą Of Kings and Men. Potem, po pewnym czasie postanowiliśmy spróbować naszych sił w Chinach.

K: Jak wyglądała wasza działalność w Chinach?

DC: Przeprowadziliśmy się tam w 2017 roku. Nasze biuro mieściło się w wysokim wieżowcu i było dosyć niezwykłe: mieliśmy tam na przykład mini zoo. Jednak nasza przestrzeń oraz dostęp do specjalistów były dość ograniczone, przez co nie mieliśmy możliwości aby dalej powiększać zespół.

K: Więc wróciliście do Europy?

DC: Tak, a dokładniej do Polski, do Wrocławia. W ciągu kilku tygodniu od przyjazdu udało nam się zainstalować w nowym biurze i pozyskać nowych ludzi do zespołu.

K: Jak wygląda wasz zespół teraz?

DC: W tej chwili nad grą pracuje przeszło 30 osób, a zespół wciąż się powiększa. Przychodzą do nas ludzie z pasją, którzy szczerze wierzą w sukces Last Oasis i razem z nami chcą go budować.

K: Dzięki za rozmowę!

 

Kamila Zich

Game designerka w One More Game Studio i była studentka projektowania gier na Uniwersytecie Śląskim. Lubi moralne rozterki w grach i indyki maści wszelakiej.
Kamila Zich

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.